
The original documents are located in Box 28, folder “State Visits - Sadat (4)” of the Ron 
Nessen Papers at the Gerald R. Ford Presidential Library. 

 
Copyright Notice 

The copyright law of the United States (Title 17, United States Code) governs the making of 
photocopies or other reproductions of copyrighted material. Ron Nessen donated to the United 
States of America his copyrights in all of his unpublished writings in National Archives collections.  
Works prepared by U.S. Government employees as part of their official duties are in the public 
domain.  The copyrights to materials written by other individuals or organizations are presumed to 
remain with them.   If you think any of the information displayed in the PDF is subject to a valid 
copyright claim, please contact the Gerald R. Ford Presidential Library.  



Some items in this folder were not digitized because it contains copyrighted 
materials.  Please contact the Gerald R. Ford Presidential Library for access to 

these materials. 
 



Al-Ahram {pronounced ahl-ahRAHM), Egypt's 

leading daily newspaper (cir: 500,000-900,000), 

can be considered the Egyptian New York Times. 

Established during Egypt's colonial days,it 

was not highly regarded at first. At the time 

of the 1952 revolution it was known as the 

"newspaper of the dead" because it specialized 

in printing obituaries. When Muhammad Hasanayn 

Haykal took over as editor in 1957 it was nearly 

bankrupt. Haykal turned al-Ahram into the Arab 

world's leading daily publication. In the 

1960's and early 1970's it was considered to 

be the authoritative voice of the Egyptian 

Government, but after President Sadat fired 

Haykal in 1974 it began to be regarded as Egypt's 

"semiofficial" newspaper. It maintains a balance 

between the political right and left. 

Digitized from Box 28 of The Ron Nessen Papers at the Gerald R. Ford Presidential Library




